IF Design Award identificerer årligt topklassen af fremragende designpræstationer i forskellige designdiscipliner med særlig relevans for samfundet og hverdagen.
Hansgrohe havde indsendt 19 produkter til konkurrencen, og der blev fuldt hus. Alle indsendte produkter vandt en iF Design Award.
Blandt andet blev det differentierede design af hansgrohe Pulsify, en ny, moderne brusekollektion med en særlig flad profil, tildelt en pris.
De nye, modulære tilbehørslinjer WallStoris og AddStoris fra hansgrohe blev også særdeles godt modtaget af den internationale designjury.
Den minimalistiske form og funktion af RainButtons og RainPads, kontrolelementerne i det digitale RainTunes-brusersystem, modtog også en pris.
De nye armaturer Finoris, kombinationen af udtræksbruser og minimalistisk design til håndvasken, og Vivenis, med en vandfaldlignende, blid stråle, kunne også overbevise juryen.
Ud over de utallige priser for fremragende produktdesign glæder brandet sig også over en pris i kommunikationsdisciplinen, som hansgrohe home-appen modtog.
Kulminationen af den fælles succes var en iF Gold Award til designmærket AXOR for det nye AXOR One Select håndvaskarmatur fra kollektionen med samme navn af den britiske designerduo Barber Osgerby.
“AXOR One genopfinder arketypen af 1-grebs håndvaskarmaturet fuldstændigt og reducerer den til sin rene form. Det elegante og ukomplicerede design passer ind i både moderne og klassiske omgivelser. AXOR One hjælper med at spare energi og skåner miljøet, da man i første omgang kun åbner for det kolde vand og der bruges derfor ikke unødigt varmt vand. Hvilken behagelig måde at vaske hænderne på”, lød det fra juryen.
Derudover blev AXOR One-brusekollektionen og AXOR Citterio med nye grebsvarianter hædret med iF ‘Winners’-mærket.