Butikselever bag nyt kampagneoplæg for Take Back af pumper

Brødrene Dahl har i samarbejde med Grundfos valgt at involvere en gruppe elever i konkrete bæredygtige tiltag.

 

Bæredygtighed er af afgørende betydning for Brødrene Dahls forretning. Derfor er det også naturligt at informere medarbejderne og give dem ejerskab til den adfærd, der gavner den grønne omstilling. Ikke mindst blandt de unge er der en voksende bevidsthed og lyst til at engagere sig i klimaspørgsmål. Det er baggrunden for, at Brødrene Dahl i samarbejde med Grundfos netop har ladet sine butikselever arbejde med oplægget til en ny kampagne, der er knyttet til Grundfos` Take Back-program. Her er formålet at kunne genanvende flest mulige udtjente cirkulationspumper.

-Vi vil meget gerne gøre vores elever til ambassadører for den gode sag. Derfor er der behov for, at de i praksis lærer om projektet. Men samtidig vil de kunne bidrage med nye og værdifulde ideer. Det har vores kommende kampagne allerede vist, siger Sinne Kold, marketingchef i Brødrene Dahl.

I en årrække har kunderne i Brødrene Dahls butikker kunnet indlevere de gamle cirkulationspumper, som derefter er blevet sendt tilbage til Grundfos. Udover at genbruge pumperne og derved spare på knappe og værdifulde ressourcer som fx kobber og aluminium, skaber Take Back-programmet meningsfyldt arbejde i Grundfos` Flex-afdeling, der beskæftiger medarbejdere med nedsat arbejdsevne.

Succesen kan blive endnu større

I den seneste Take Back-butikskampagne, der løb over en måned, sørgede Brødrene Dahl for, at over 3.600 kg. pumper kom retur. Næste gang er ambitionen 4.000 kg.

-Det er er rigtig godt gået, men samtidig kan vi jo se, at der fortsat er et stort potentiale for at tage endnu flere pumper retur. Dem skal vi i højere grad have indleveret, når den gamle pumpe bliver udskiftet med en ny, understreger Sinne Kold.

Med stor entusiasme og gå-på-mod har de unge nu givet deres bud på den næste kampagne for Take Back, der til efteråret vil være synlig i alle Brødrene Dahls 53 butikker.