
De 53 Brødrene Dahl-butikker har fået en ny mand ved roret. Morten Milling er tiltrådt som ny direktør med ansvar for det landsdækkende butiksnetværk og den interne salgsafdeling i Brødrene Dahl, som er specialiseret i produkter og rådgivning indenfor blandt andet VVS, vand og kloak, el, køl og klimaløsninger. Med et bagkatalog af lederstillinger fra dagligvarebranchen skal han styrke synergien mellem effektiv butiksdrift og de stærke kundeoplevelser, Brødrene Dahl er kendt for.
Kunderne møder i øjeblikket et nyt ansigt, når de handler hos Brødrene Dahl. Gennem to måneder har virksomhedens nye salgsdirektør, Morten Milling, arbejdet fra morgen til aften i ti Brødrene Dahl-butikker, hvor han har fyldt varer op, været med til at udarbejde tilbud mv. for at lære processerne og kunderne at kende. Frem til den første april skal han på rundtur til resten af de 53 butikker, grossisten driver på landsplan, hvilket vil være en tilbagevendende og vigtig del af Morten Millings arbejde.
At være synlig på butiksgulvet er ikke uvant for Morten Milling. Han har arbejdet med salg i dagligvarebranchen i over 15 år, senest som salgsdirektør i Aldi og før det med salgsansvar i IKEA og Lidl. Nu er hans fokus skarpt indstillet på salget til de professionelle fagfolk, der handler hos Brødrene Dahl, hvor Morten Milling skal stå i spidsen for hele butikskæden, fire regionschefer og 80 medarbejdere i den interne salgsafdeling.
– Det er på én gang meget nyt og samtidig meget velkendt at træde ind i Brødrene Dahls univers. Det har været et stort ønske for mig at få nye udfordringer, og det har jeg fået i Brødrene Dahl, hvor både varesortimenterne og kunderne er nye for mig. Butiksmiljøet er til gengæld min hjemmebane. Rutinerne er langt hen ad vejen de samme, og meget af den erfaring jeg har med mig fra dagligvarehandlen, kan overføres til Brødrene Dahl-butikkerne, siger den nye salgsdirektør i Brødrene Dahl, Morten Milling og fortsætter:
– Jeg føler mig utrolig godt tilpas i Brødrene Dahl, hvor både atmosfæren og det faglige niveau er helt i top.
Morten Milling skal køre tæt parløb med salgsdirektør Søren Lisberg, der har ansvar for nye kunder og opsøgende salg i Brødrene Dahl. Den primære opgave for Morten Milling er at videreudvikle kundeoplevelsen i Brødrene Dahl og samtidig sikre, at butikkerne og salgsprocesserne kører optimalt.
– Brødrene Dahl er en bundsolid og velfungerende virksomhed, så sigtet er rettet mod kontinuerlige forbedringer til gavn for kunderne og Brødrene Dahl og ikke en paladsrevolution, siger Morten Milling.
– Jeg tager selvfølgelig nogle ting med mig fra dagligvarehandlen, hvor tingene kører døgnet rundt 365 dage om året, og man er meget tæt på butiksdriften. Men i Brødrene Dahl er det det høje kompetenceniveau og stoltheden over faget og produkterne, der er omdrejningspunktet, og det skal det fortsat være. Fagligheden er fundamentet under hele virksomheden og årsagen til de mange loyale kunder, Brødrene Dahl har. Målet er, at vi kombinerer min driftsekspertise med den styrke, butikkerne har på produktviden, rådgivning og kunderelationer, og det tror jeg kan bringe os langt, siger Morten Milling.