
Salget af tados Smart Termostater er i den grad stykket af de seneste par år. Mens det tog virksomheden syv år at sælge den første million af produktet på det europæiske marked, er det gået en del lettere med at sælge den næste million styk.
Det har nemlig kun taget to år. Det svarer til, at der er solgt næsten 1.400 styk hver eneste dag i to år.
Baggrunden skal bl.a. findes i den grønne omstilling og stigende energipriser. Investeringen i teknologier som Smart Termostater er overkommelig og samtidig en langsigtet investering, der gør det muligt for forbrugerne gennemsnitligt at spare på de årlige energiomkostninger.
Tado°’s Smart Termostater er en af de mest kompatible på det europæiske marked, idet de fungerer med mere end 95 procent af alle europæiske hjem, 18.000 varmesystemer og mere end 900 OEM’er.
Energieffektivitet og innovation er vigtigere end nogensinde før, når det handler om at nedbringe Europas afhængighed af fossile brændstoffer. Med bæredygtige løsninger såsom varmepumper kombineret med intelligent styring af tado° og tidsdifferentierede tariffer, bliver energi en ren løsning med færre omkostninger, som er til at betale.
Systemer, der styres af tado°, kan automatisk gøre brug af tidspunkter med lavere energipriser til at opvarme et bufferlager til brug for både radiatorer og varmtvandsbeholdere. Når energipriserne stiger, vil tado° anvende den lagrede varme og det lagrede varme vand for at undgå at skulle købe den dyre energi. Det vil nedbringe energiomkostningerne uden at brugeren må gå på kompromis med komforten.
Kilde: tado