Hansgrohe-koncernen sætter gang i kampagnen #hansfactor og frigivelsen af playlisten WaterTunes i anledning af virksomhedens 120-årsjubilæum. Elektropop-albummet er komponeret ud fra såkaldte ’vandforstyrrende lyde’ – hermed menes lyde, som lydeksperter fra Hansgrohe Spray & Sound Lab filtrerer fra, når de tester prototyper af vandhaner og brusere.
Under sloganet “Setting the Beat of Water. Since 1901.” understreger kampagnen Hansgrohes rolle inden for innovation, design og kvalitet i bad- og køkkenindustrien.
Drivkraften for innovation og passionen for altid at videreudvikle et produkt er dybt forankrede i virksomhedens DNA i over 120 år. Denne banebrydende tilgang markeres med navnet #hansfactor. Kampagnen #hansfactor bruges til at beskrive de egenskaber og kvalifikationer, der former virksomhedens succes.
Kampagnen sætter fokus på den grønne opfinderånd hos alle medarbejdere ved Hansgrohe. Den beskriver lysten til nyskabelse og stræben efter at skabe uforglemmelige øjeblikke med vandelementet. Den vigtigste drivkraft er faglig viden og engagement hos alle medarbejdere.
Derfor kan det mærkes i ethvert produkt fra hansgrohe, både dengang og i dag. Energien og lysten til konstant at videreudvikle og forbedre spænder fra revolutionerende badeværelsesinnovationer til banebrydende teknologier inden for vandbesparelse.
Dette resulterede i udviklingen af håndbruseren med det elegante og funktionelle porcelænsgreb og den første Unica-bruserstang, hvilket har gjort brusebadet til en stilfuld hverdagsaktivitet. Mistral Eco-brusehovedet, som på daværende tidspunkt reducerede vandforbruget med 50 procent, var en milepæl mod en bæredygtig fremtid. Vores stræben efter klimavenlige løsninger er blevet oversat til den digitale tidsalder i den specielt udviklede hansgrohe vandspareberegner. Vandspareberegneren udregner de vand- og energibesparelser, der kan opnås ved at skifte til miljøvenlige hansgrohe-produkter med EcoSmart- og CoolStart-teknologi.
Kampagnen kører også internationalt på forskellige kanaler for at sætte fokus på virksomhedens succeshistorie. Med kreative videoer om brandets milepæle og korte, motiverende klip om den innovative tankegang bliver kampagnen især synlig på de sociale medier.