Nyt logo og en opdatering af den grafiske profil skal positionere GK som et klimaforbillede og en drivkraft for, at byggebranchen skal tage sin del af ansvaret for den grønne omstilling
Byggebranchen spiller en vigtig rolle i indsatsen for at skabe en mere energieffektiv og bæredygtig fremtid. I vores nye koncernstrategi tager vi ansvar for at udvikle bedre og mere innovative og rentable løsninger til vores kunder og for at være en god og udviklende arbejdsplads for alle vores medarbejdere. Vi skal arbejde smart og udnytte vores tværfaglige kompetence, og vi skal gå forrest og tage vores del af ansvaret for at sikre et bedre klima til de kommende generationer, siger Kim Robert Lisø, som er koncernchef for GK Gruppen.
Udviklingen af en ny grafisk profil er en naturlig forlængelse af GK’s nye koncernstrategi, som også har resulteret i en ny identitetsplatform for den skandinaviske tekniske totalentreprenør og servicepartner. En tydelig mission og vision samt styrkede værdier på tværs af hele koncernen har skabt et solidt fundament for brandstrategien.
Med en ny og tydelig grafisk identitet ønsker vi at fremstå som en samlet, stærk og ensartet virksomhed over for medarbejdere, kunder og samfundet som helhed. Fundamentet i brandstrategien er, at vi vil fremstå som ét GK, hvor den samlede styrke på vores fag- og ekspertiseområder i hele Skandinavien gør os til et klimaforbillede, siger adm. direktør Jørgen L. Christensen fra GK Danmark A/S.
GK er en familieejet virksomhed med et tydeligt generationsperspektiv. Det var derfor helt naturligt, at Gunnar Karlsens initialer også skulle bruges i det nye logo. Den grønne diamant, som har været et tydeligt element i GK’s logo i mange år, er diskret videreført som en central del af bogstavet K.
G’ets runde form kan også symbolisere cirkulær økonomi og bæredygtighed. Kredsløbet, der bliver så vigtigt for vores arbejde fremover. K’et er blevet til en pil, som viser vores retning, og den kan også symbolisere, at den opgave, vi udfører, er større end os selv, siger Guro Steine, som er direktør for kommunikation og bæredygtighed i GK Gruppen.